Ana içeriğe atla

BOHR´UN MİNİK ELEKTRONLARI PROJENİN AMAÇLARI


 

Proje hakkında

Küçük yaşlarda çocuklar keşfetmeye ve öğrenmeye meraklıdır.Hatta merak duygusunun en yoğun olduğu yaş dönemi 2 ile 6 yaş arası dönemdir.Çocukların bu dönemde doğal bir keşfetme arzusu vardır.Bu dönemde çocukları bilimle ve bilim adamları ile tanıştırmak , çocuklara sadece fen alanını göstermek değil onları birebir bilimsel bilgi süreçlerine dahil ederek deneyler ile bilimi tanımaları ,bilimsel süreçleri gözlemleyip yaşamaları ,deney odaklı olarak ögrenme süreçleri oluşturup çocukları direk öğrenme ortamına maruz bırakarak keşfetmenin mutluluğuna erişmelerini sağlamak ,doğal kaşifler olan çocukların merak duygularını artırarak okul öncesi dönemde deneylerin öğrenme ortamına etkilerini gösterip okul öncesinde deney yapan öğretmen ve öğrenci ortamı oluşmasını sağlamak çocukların bilime karşı heycan ve istek duymasını ve küçük yaşlarda bilim sevgisi oluşturmaktır.

HEDEFLER

Amaç
1.Cocukları küçük yaşta bilim ile tanıştırmak
2.bilim adamları ile tanıştırmak
3.çocukların deney yaparak öğrenme sağlamaları
4.merak duygularının devamını sağlama
5.Okulöncesinde deneyin önemini göstermek ve yaygınlaşmasını sağlama
6.Bilim insanı olmak için çocuklarda farkındalık sağlama
7.Bilimsel gelişmelere uyum sağlayan bireyler yetiştirme
8.Deney ile öğrenme ortamında eğlenceli dakikalar geçirmesini sağlama
9.Deney ile çevreyi öğrenme
10.Küçük kasiflerde öğrenme ve merak duygusunu tetikleme

ÇALIŞMA SÜRECI

Proje ortağım ile müfredatımıza uygun olarak 6 ay süreli bir çalışma aralığı olusturup ayda 1 defa toplantı yapıp öğrencilerimizle sınıfimizda bütün öğrencileri öğrenme ortamına direk dahil ederek haftada 2 etkinlik oluşturarak çocukları bilimsel süreçlere dahil etmek ve çocuklar ile ortak deneyler yapmak farklı okuldan çocuklarla birlikde drama ile bilim etkinlikleri planlayıp uygulamak

BEKLENEN SONUÇLAR

Çocuklara bilimi tanıtmak
Bilim adamlarını tanıtmak
Deney ortamları olusturmak
Çocukların bilgiyi ilk elden elde etmeleri için ortam oluşturmak
Bilim ile uyumlu bilimsel süreçleri birebir yaşayan bireyler yetistirmek
Bohr gibi deneyerek uğraşak yılmayan ve en sonunda bişeyler üreten çocuklar yetistirmek
Doğal kaşif olan çocukların keşfetme duygularının devamını sağlamak

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MÜFREDATA UYGUNLUK

                                        DENEYLER VE ETKİNLİKLER                                    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ   1.BİLİM İNSANI NEYE BENZİYOR  Bilişsel Alan Amaç2.Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme.  Kazanım1.olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.. 2.NİELS BOHR  Kazanım14 Nesnelerle örüntü oluşturur. G1 Modele bakarak nesnelerle örüntü oluşturur . G2 En çok üç öğeden oluşan örüntüdeki kuralı söyler. G3 Bir örüntü de eksik bırakılan öğeyi söyler   3.NEWTON (ChatterKid) TANITIMI   Dil Gelişimi  Kazanım8 Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder. G1 Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorular sorar.  G2 Dinledikleri/izledikleri ile ilgili sorulara cevap verir. G3 Dinledikleri/izlediklerini başkaların...

ÖĞRENCİ TANITIMIMIZ

                                                                  MELİKE ÇAKAR                                                                   MELEK KARADÖL                                                                                                                                 VAHİDA AZAYEVA               ...

KULLANDIĞIMIZ WEB2 ARAÇLARI

  KULLANDIĞIMIZ WEB2 ARAÇLARI